DLA NICH TO NORMA

Prawie nieograniczony dostęp do pornograficznych treści sprawia, że niedawne tabu stają się normą dla młodzieży, a nawet dzieci - oto alarmujące wnioski z badań.

Reklama

17-letniej Becky, która zrobiła z siebie przedstawienie skierowane do kolegów z klasy a całą inicjatywę przeprowadziła w sypialni rodziców koleżanki pdczas prywatki, nikt do sprawy nie zmuszał ani za to nie zapłacił. Coraz popularniejsze wśród młodzieży stają się takie rozbierane sesje a nawet amatorskie filmiki porno wykonane telefonem komórkowym i rozpowszechniane wśród znajomych.

Takie jeszcze niedawno zakazane zachowania stają się normą wśród dorastających ludzi. Zdaniem specjalistów winę za to ponosi prawie nieograniczony dostęp do treści pornograficznych. Tego typu zawartość pojawia się nie tylko w czasopismach pornograficznych eksponowane w kioskach, ale nawet w zwykłych reklamach i teledyskach, o internecie nie wspominając. BBC i Radio 4 alarmują, że dzieci i młodzież bez trudu dociera do dostępnej w sieci pornografię - sięgają po nią już nawet 8-letni Brytyjczycy.

Reklama

DZIECI W ŚWIECIE PORNO

Nieukształtowana psychika nie jest gotowa na przyjęcie nawet zwykłych seksualnych treści, nie mówiąc już o produkcjach z zawartością przemocy i zachowań dewiacyjnych, takich, jak seks grupowy, duża zawartość przemocy, wiązanie, prowadzanie na smyczy itp. Badania przeprowadzone przez brytyjski rząd na grupie nastoletnich dziewcząt wykazały, że pierwszy kontakt z prasą pornograficzną był dla nich szokiem, wzbudzał niezrozumienie, złość i uczucie poniżenia.

Jak chronić młodzież przed takimi treściami? W Polsce z umieszczaniem "świerszczyków" obok artykułów dziecięcych walczy stowarzyszenie Twoja Sprawa, ktore wojujue przede wszystkim z kioskami Ruchu. Brytyjczycy, np. posłanka Claire Curtis-Thomas proponują odseparowanie w sklepach magazynów o treściach erotycznych od produktów dostępnych dzieciom, takich, jak np. słodycze. nawet soft porno ma być chowane przed dziećmi a na okładkach miałaby się znaleźć informacja o minimalnym wieku kupującego. Pomysł upadł.

Reklama

_______________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Zapozowali nago, by pomóc biednym
>>> Oto najlepiej zarabiające aktorki świata
>>> Czego mężczyźni wstydzą się na plaży