Jakie są jeszcze zalety sauny?

Pobyt w saunie powoduje, iż zwiększa się odporność układu immunologicznego (co za tym idzie, zmniejsza możliwość przeziębienia). Poza tym razem z potem z organizmu usuwane są substancje toksyczne. 20-30 minutowa kąpiel w takiej saunie pozwala też pozbyć się od 300 do 400 kalorii.

Jak często powinniśmy uczęszczać do sauny?

Raz lub dwa razy w tygodniu. Jednorazowo powinniśmy stosować trzy wejścia.

Jaką saunę wybrać?

Sauna parowa to dwa typy: w pierwszym przypadku przebywamy w temperaturze od 50 do 65 stopni C i niemal o takim samym poziomie wilgotności. W drugim - wilgotność jest bardzo wysoka. Ten rodzaj sauny odpowiedni dla jest osób, które nie lubią zbyt wysokich temperatur bądź nie mogą przebywać w nich ze względów zdrowotnych.
Sauna sucha - jest w niej bardzo gorąco, ale wilgotność jest niska. Wpływa szczególnie dobrze na skórę (szybciej się oczyszcza, gdyż woda szybciej wyparowuje z organizmu). Ten rodzaj sauny jest bezpieczny dla osób, które mają problemy z naczynkami krwionośnymi.

Dlaczego pocimy się w saunie?

Pod wpływem wysokiej temepratury, jaka panuje w saunie rozszerzają się naczynia krwionośne skóry i podczas jednego seansu możemy wypocić kilka litrów potu. Dla porównania w ciągu chłodnego dnia wydalamy jedynie do 1 litra "kropelek".

Kto nie może korzystać z sauny?

Nie możemy korzystać z sauny, gdy mamy podwyższoną temperaturę ciała, stany zapalne, zaburzenia układu krążenia, chorujemy na gruźlicę, cukrzycę, zaburzenia rytmu serca.
Pamiętajmy, że zanim skorzystamy z sauny, powinniśmy się umyć i dobrze wytrzeć. Mokra skóra bowiem utrudnia parowanie. Przed wejściem do sauny nie nakładajmy na twarz żadnych kremów czy maseczek. Zróbmy to dopiero po zakończeniu kąpieli.