Pierwsza emisja odbędzie się w stacji Channel 4 w poniedziałek, po godzinie 22 czasu lokalnego. Emisje będą powtarzane aż do końca przyszłego miesiąca.

Fundatorem kampanii jest pozarządowa organizacja proaborcyjna Marie Stopes International z siedzibą w Londynie. Celem inicjatywy jest zachęcenie ludzi do bardziej otwartego rozmawiania o aborcji i przekazanie informacji o działalności organizacji do jak najszerszego kręgu osób.

WYJĄĆ ABORCJĘ NA ZEWNĄTRZ

„Pomyśleliśmy, że jest właściwe ‘wyjąć’ aborcję na zewnątrz. Jest legalna od 40 lat, jedna na trzy kobiety przeprowadzi ją, zanim skończy 45 lata” - przekonuje Julie Douglas, przedstawicielka Marie Stopes International.

W Wielkiej Brytanii aborcja jest dozwolona do 24 tygodnia ciąży.

Plany kampanii wywołały w Wielkiej Brytanii oburzenie. Antyaborcyjni działacze oskarżają Marie Stopes International o „sprzedaż aborcji” jak zwyczajnego towaru. Zapowiadają podjęcie kroków w celu powstrzymania emisji spotu.