Dziennik.plUroda

Piątek, 25 maja 2012

Imieniny: Grzegorza, Magdy, Marii Magdaleny

Pogoda: Warszawa Dziś

temp. 23°C

Pij piwo, a wzmocnisz swoje kości

2009-08-14 | Ostatnia aktualizacja: 19:50 | Komentarze: 0 | skomentuj

Piwo wzmacnia kobiece kości przed osteoporozą – takie zadziwiające stwierdzenie potwierdza raport opublikowany przez pismo "Nutrition". Czy teraz więc spokojnie można pić i nie obawiać się chwiejnego powrotu do domu, skoro wszystko to pozytywnie wpłynie na nasze zdrowie?

Pogoda

POLSKA

Piątek 2012-05-25

temp. min 3°C max. 25°C
opady: brak

Twoje miasto:

Program TV

Sprawdź program swojej ulubionej stacji:

Która z nas lubi pić alkohol, nie powinna jednak usprawiedliwiać swojej przypadłości walorami zdrowotnymi alkoholu. Jak donosi opublikowany przez pismo "Nutrition" raport, piwo pite regularnie w niewielkich ilościach wzmacnia kobiece kości i wspomaga walkę z osteoporozą.

To samo nie tyczy się jednak wina czy wódki, które już tych cudownych właściwości nie mają.

GŁOWA SIĘ KIWA, ALE KOŚCI WZMACNIAJĄ

1700 kobiet w wieku około 48 lat zostało zapytanych o swoje alkoholowe nawyki. Kobiety przeszły ultrasonograficzne skanowanie i badania kości. Te, które systematycznie pijają piwo do obiadu czy kolacji, miały kości mocniejsze, o większej gęstości, zatem bardziej odporne na złamania.

Podczas badań szczególnym zainteresowaniem cieszyły się kości dłoni i ręki, ponieważ te jako pierwsze ulegają szkodliwemu działaniu osteoporozy.

Duży poziom silikonu w piwie, spowalnia ubytki tkanki kostnej, które prowadzą do niebezpiecznych złamań i utrudniają potem zrastanie się kości. Picie mniej niż jednej pinty piwa, czyli jednego półlitrowego piwa dziennie w zupełności wystarczy i choć w weekend wypijesz 5 do 7 porcji napoju z chmielu nie odrobisz wtedy zaległości za cały tydzień. Porcje muszą być małe i spożywane częściej.

Profesor Howard Morris z Hanson Institute w Adelajdzie potwierdza, że piwo jest bogate w fitoestrogeny, roślinną wersję estrogenu, który dba o zdrowe kości w naszym organizmie. Zawarte w tym napoju związki mogą zastąpić naturalny ubytek estrogenu podczas kobiecej menopauzy.

Mimo opublikowania badań, naukowcy przestrzegają też, że ich wyniki nie mają zachęcać ani usprawiedliwiać nadmiernego picia. Alkohol, choć w tym przypadku pomaga, ma przecież całe mnóstwo negatywnych cech i choć naprawi kości, zniszczy wątrobę.

__________________________________

NIE PRZEGAP:

>>> Stukilowa Madonna! Czy to możliwe?
>>> Jemy mniej, gdy mężczyźni na nas patrzą
>>> Oto największe mity o odchudzaniu

Mauss
Źródło: dziennik.pl

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.
Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Polecane

Najczęściej komentowane

«