Każda kobieta marzy o długich, jędrnych i zgrabnych nogach. O ile na ich długość nie mamy żadnego wpływu (z wyjątkiem dodawania sobie wzrostu szpilkami!), to w pozostałych kwestiach wszystko zależy od naszej motywacji i samodyscypliny. Oto 5 najskuteczniejszych sposobów.

Po pierwsze, nawodnienie i zbilansowana dieta

Dbanie o odpowiednie nawodnienie i zbilansowana dieta brzmi jak truizm, ale prawda jest taka, że rola zdrowego stylu życia dla naszej kondycji i samopoczucia jest niebagatelna, a jednocześnie wielu z nas trudno go wprowadzić w życie. Bo pośpiech, bo zmęczenie, bo pójście na łatwiznę. Tymczasem większość specjalistów uważa, że odpowiednia dieta jest nawet ważniejsza niż same ćwiczenia. Jak to zmienić? Po pierwsze, pić dużo wody. To właśnie dzięki niej substancje odżywcze są lepiej i sprawniej transportowane do komórek, a produkty uboczne przemiany materii zostają wypłukiwane z organizmu. Efekty? Poprawa wyglądu oraz ujędrnienia skóry. Po drugie, w odżywianiu warto stawiać na jakość i dostarczanie wszystkich ważnych składników w odpowiednich proporcjach. Tylko tyle i aż tyle.

Używaj nóg w życiu codziennym!

Długie godziny na siłowni i wyczerpujący trening na stepperze? Jeżeli zamiast udać się spacerowym krokiem na siłownię, wsiadamy do auta, aby w kilka minut dojechać na miejsce, a pomimo treningu na stepperze nie jesteśmy w stanie wejść np. na czwarte czy piąte piętro schodami, bo wiecznie jeździmy windą, to popełniamy zasadniczy błąd. Być może nawet ta siłownia nie byłaby nam aż tak potrzebna, gdybyśmy więcej używali nóg w życiu codziennym, rezygnując na ich korzyść w mniejszym lub większym stopniu z auta, windy czy… fotela. Zdrowe nawyki to podstawa, a o piękne nogi możemy się starać nawet mimochodem. Co ważne, dobrych nawyków nie należy porzucać nawet gdy osiągniemy upragniony cel – w końcu zależy nam aby dobrą kondycją nóg chwalić się jak najdłużej.

Magia „dwóch kółek”

Na piękne i smukłe nogi nie ma lepszego sposobu niż… jazda na rowerze. Wiele kobiet tłumaczy się brakiem czasu i chęci na rower obawami przed wyrobieniem sobie mało kobiecych i mocno umięśnionych łydek. To wyjątkowo słaba wymówka. Aby uzyskać niechciany efekt przesadnej muskulatury potrzeba naprawdę sporego wysiłku i jazdy na najwyższych obrotach, codziennie, po trudnym, wymagającym terenie i przez wiele godzin. Jeżdżąc na niskich przerzutkach, rekreacyjnie, dla zdrowia i dobrego samopoczucia m.in. pół godziny dziennie, możemy jedynie… pięknie wysmuklić łydki.

Przeciwdziałaj powstawaniu żylaków

Nieestetyczne, ale przede wszystkim groźne dla zdrowia żylaki, to zmartwienie wielu kobiet. Jak skutecznie przeciwdziałać ich pojawieniu się? Wśród najlepszych metod profilaktyki chorób żył po raz kolejny można wymienić właśnie rower. Jazda na dwóch kołach powoduje uruchomienie tzw. „pompy łydkowej”. W trakcie ruchu skurcze mięśni goleni pobudzają krążenie żylne w nodze, przeciwdziałając powstawania zakrzepów w żyłach, których konsekwencją jest powstawanie żylaków. Z tego względu jazda na rowerze to sport, który powinny uprawiać zwłaszcza osoby na co dzień pracujące w pozycji siedzącej lub stojącej. I pamiętajmy – piękne nogi to zdrowe nogi.

Ćwicz… przede wszystkim systematycznie!

Nie chodzi o to, żeby codziennie biegać na siłownię, ponieważ nie każdy ma na to czas i możliwości. Jednak do uzyskania pięknych nóg nie potrzeba wielkich poświęceń, a przede wszystkim systematyczności. Ćwiczyć można codziennie przez min. 15-30 min, nawet w trakcie gotowania czy oglądania telewizji. Możemy wówczas zrobić m.in. serię klasycznych przysiadów, min. 20 tzw. „pajacyków”, serię 10-15 wykroków na każdą nogę (prawidłowo wykonany wykrok to duży krok zrobiony do przodu, przednie kolano ugięte pod kątem 90 stopni, tylne również ugięte i prawie dotyka ziemi), przez 5 minut poskakać na skakance dla wysmuklenia nóg i wykonać np. ćwiczenie na ładny kształt łydki, czyli min. 3 serie po 20 wspięć (wspinanie się wysoko na palce i wolne wracanie do pozycji wyjściowej).

Wybór ćwiczeń i ulubionych form aktywności, za które nasze ciało odwdzięczy się m.in. zgrabnymi, smukłymi nogami jest spory i każdy może pośród nich wybrać coś dla siebie. Długie spacery, jazda na rowerze, pływanie, taniec czy nordic walking oraz ćwiczenia wykonywane nawet w domowym zaciszu – wybór należy do nas. Najważniejsza jest systematyczność i wytworzenie dobrego nawyku, dzięki któremu efektami będziesz mogła się cieszyć przez długi czas.

Podziękowania za przygotowanie artykułu dla ekspertów marki Le Grand.