Dawka kofeiny na spalenie kalorii

Odchudzające działanie przypisuje się kawie głównie ze względu na zawartą w niej kofeinę. Dobroczynny związek przyjmowany w dawce ok. 300 mg na dobę, przyczynia się do stymulacji termogenezy. Proces ten nie tylko pozwala na utrzymanie stałej temperatury organizmu, ale również zwiększa ilość spalanych kalorii. Dzięki tym właściwościom, kofeina jest częstym składnikiem środków termogennych w formie tabletek czy kapsułek, stosowanych w celu przyspieszenia utraty tkanki tłuszczowej. Choć substancja wchłania się najszybciej przy przyjmowaniu gotowych suplementów diety, jej przyjmowanie w formie napoju kawowego polecane jest jako naturalny sposób przyswajania związku.

Klasyczne espresso na trawienie

W słonecznej Italii, spożywanie po posiłku klasycznego espresso to codzienny zwyczaj każdego Włocha.

- Ze względu na właściwości pobudzające proces wydzielania kwasów żołądkowych, jest ono skutecznym sposobem zabiegającym niestrawności – tłumaczy Joanna Sobyra, ekspert Segafredo Zanetti Poland. - Co równie ważne, „mała czarna” hamuje chęć sięgnięcia po słodki przekąski. Ponieważ klasyczne espresso zawiera jedynie ok. 2 kcal, może z powodzeniem być stosowane po każdym posiłku – dodaje ekspert.

Łyk kawy na zwiększenie wydolności

Nieodłącznym elementem procesu utraty wagi jest regularna aktywność fizyczna. I w tym przypadku kawa może znacząco wpłynąć na efektywność podejmowanych działań poprzez zrównoważenie gospodarki energetycznej organizmu. „Mała czarna” wypita na chwilę przed treningiem przyczyni się do zwiększenia poziomu glukozy, z której syntezowany jest znajdujący się w mięśniach glikogen. Spożywana w trakcie wysiłku fizycznego, zwiększa stężenie wolnych kwasów tłuszczowych, pozytywnie wpływających na zatrzymanie substancji odżywczych w tkance mięśniowej. Decydując się na kofeinowe wsparcie przed dłuższym treningiem, należy pamiętać o spożyciu kawy ok. 15-20 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń. Odczuwalne efekty przy krótszej aktywności uzyskamy po wypiciu „małej czarnej” ok. 45 minut przed wysiłkiem.

Pikantna „mała czarna” na zmniejszenie apetytu

- Kawa pozytywnie wpływa na zmniejszenie łaknienia. By wzmocnić jej działanie w tym zakresie, warto wzbogacić napój o pikantne dodatki – podpowiada Joanna Sobyra, ekspert Segafredo Zanetti Poland.

Dla przykładu, zawarta w papryczce chili kapsaicyna stymuluje metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej. Lekko pieprzny w smaku kardamon poprawia natomiast funkcje trawienne organizmu. Kawa z ich dodatkiem będzie więc dobrą alternatywą dla słodkich napojów owocowych. By wypracować zauważalne efekty stosowania ostrych przypraw, należy stosować je regularnie.

- Aby urozmaicić tego typu kawowe propozycje, w okresie letnim warto spróbować „małej czarnej” z pikantną nutką zarówno na ciepło, jak i w formie mrożonej. Dobrym rozwiązaniem będzie wykorzystanie mieszanek z przewagą Robusty, charakteryzującą się zwiększoną zawartością kofeiny – dodaje ekspert.

Ziarna kawy w służbie piękna

Choć o dobroczynnych właściwościach kawy mówi się najczęściej w kontekście aromatycznych napojów, warto sprawdzić jej działanie także w formie samodzielnie przygotowanego kosmetyku. Dzięki pozytywnemu wpływowi na redukcję objętości tkanki tłuszczowej i zwiększenie krążenia krwi, kofeina jest jednym z głównych składników balsamów i preparatów wyszczuplających. Regularne stosowanie tego typu kosmetyków przyczyni się do widocznego zmniejszenia obrzęków cellulitowych oraz wygładzenia i ujędrnienia skóry. Do samodzielnego przygotowania kawowego peelingu posłużą nam zmielone ziarna kawy. Ok. 2-3 łyżki stołowe mieszanki zalewamy odrobiną wrzątku i dodajemy odrobinę oliwy oraz soku z cytryny. Następnie ucieramy aż do powstania jednolitej papki. Gotowy specyfik wmasowujemy w lekko zwilżoną skórę, a po kilku minutach – obficie spłukujemy wodą.