1. Usuń z domu całą tłusta żywność. Znajdująca się na półce czekolada lub opakowanie chipsów skusi nawet najbardziej zmotywowanych. Zawsze nastąpi idealny moment na zjedzenie naszych ulubionych produktów (dla wielu z nas już oglądanie filmów bez przekąsek jest nie do pomyślenia). Lepiej będzie, gdy w lodówce znajdą się świeże owoce lub warzywa, bogate w witaminy i mikroelementy, które pomogą w redukowaniu tkanki tłuszczowej.

2. Nigdy nie idź na zakupy z pustym żołądkiem. W przeciwnej sytuacji istnieje wysokie ryzyko, że kupimy wiele produktów, które nie mogą znaleźć się w zdrowym jadłospisie.

3. Umieść butelkę z wodą w każdym kącie swojego mieszkania lub miejsca pracy. Dorosłej osobie zaleca się wypijać około 3 litrów wody dziennie. Pomoże to także w hamowaniu głodu, przynajmniej na jakiś czas.

4. Nie zawyżaj swojego podstawowego zapotrzebowania energetycznego. Kobieta w wieku 19-50 lat powinna spożywać średnio około 2200 kalorii. Ważnym jest jednak uwzględnienie indywidualnych potrzeb i wyliczenie swojej optymalnej ilości niezbędnej „energii”.

5. Unikaj przekąsek między posiłkami. Najczęściej nie zaliczamy ich do głównych dań, a więc ilość spożywanych kalorii się zwiększa. 

>>> ZOBACZ RÓWNIEŻ!!!

6. Wykreśl ze swojej listy wszystkie napoje, które zawierają cukier. Ulubione gazowane napoje warto zastąpić naturalnymi sokami lub herbatami.

7. Jedz śniadanie. Pomoże to rzadziej sięgać po przekąski oraz doda niezbędnej energii na dobry początek dnia.

8. Jedz świadomie i powoli przeżuwaj. Wtedy będzie łatwiej zauważyć, kiedy jesteś już syta.

9. Nie spożywaj węglowodanów po godzinie 17:00.

10. Zaprzyjaźnij się z warzywami. Brokuły, awokado, papryka muszą stać nieodłączną częścią Twoich dań.

Nie możemy również zapominać o regularnych treningach, które nie tylko wzmocnią efekty diety, ale też dadzą poczucie zadowolenia i harmonii po ciężkim dniu. Zbilansowana dieta, regularne ćwiczenia i równowaga między pracą a życiem prywatnym są podstawą długiego i zdrowego życia!