Woda sprzyja odchudzaniu? Niekoniecznie!
Niezbędnik zdrowej diety odchudzającej? Woda! To ona zapewnia poczucie sytości i ułatwia pozbywanie się z organizmu niepotrzebnych toksyn. Tak myśleliśmy do tej pory. To mit – przekonują tymczasem naukowcy.
- Uważaj na przeterminowane kosmetyki! Mogą być szkodliwe
- Wielkość sztućców ma wpływ na skuteczność odchudzania!
- Nadwaga zmniejsza płodność
- Zdrowe czy szkodliwe: jak wybrać okulary słoneczne?
- Socha: Gdyby nie dieta, byłabym pączusiem. Oto sekret jej figury!
- Chcesz ograniczyć kalorie? Wybierz orzeszki w łupinkach i słodycze w papierkach
- Wygraj walkę z potem, zachowaj świeżość w upalne dni
- Odetchnij z ulgą na myśl o diecie
- Oto jedzenie, które opóźnia starzenie się
- Picie wody na czas - groźne dla zdrowia
- Miej zdrowe jedzenie na oku... Sprawdź, jak uniknąć dietetycznych pułapek
- Na tych ćwiczeniach spalisz najwięcej kalorii
- Mama na diecie. Jak wrócić do figury sprzed ciąży?
- Matura bez bólu >>
Pogoda
POLSKA
Piątek 2012-05-25

temp. min 3°C max. 25°C
opady:
brak
Twoje miasto:
Program TV
Sprawdź program swojej ulubionej stacji:
Zapewnia uczucie sytości, sprzyja prawidłowemu funkcjonowaniu całego organizmu, wspomaga usuwanie szkodliwych toksyn. Im więcej jej pijemy, tym lepiej. Takie przekonania na temat spożywania wody są powszechnie podzielane. Ale czy słuszne?
Pita w dużych ilościach woda nie dość, że nie sprzyja odchudzaniu, to jeszcze może szkodzić? Takie rewelacje mają dla nas naukowcy.
„Zalecenia, pojawiające się na różnych stronach internetowych, że należy codziennie pić około 8 szklanek wody dziennie, żeby być zdrowym i szczupłym, są całkowitym nonsensem” – przekonuje dr Margaret McCartney, cytowana przez serwis Papilot.pl.
Badacze przekonują, że picie wody w dużych ilościach nie tylko nie służy zdrowiu, ale wręcz może mu szkodzić. Nadmierne ilości płynów zakłócają rytm snu poprzez konieczność nocnego wstawania do toalety. Mogą też skutkować uszkodzeniem nerek i doprowadzić do niedoboru sodu we krwi.
Podważono również przekonanie, jakoby woda zapewniała uczucie sytości i tym samym, pita przed posiłkiem, sprzyjała odchudzaniu. Zdaniem prof. Stanleya Goldfarba z University of Pennsylvania nie jest to faktem, a kolejnym mitem.
Dr Margaret McCartney argumentuje, że tego typu przekonania bywają budowane przez producentów, którym zależy na zwiększeniu sprzedaży swoich produktów.






























































Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!