1. Wybór kosmetyku droższego, bo (niby) drogi znaczy lepszy.
Aż 73% Polek jest zdania, że nie zawsze droższy kosmetyk jest lepszy. Dodatkowo 15% respondentek uważa używanie jedynie selektywnych, drogich kosmetyków za swój największy błąd w kwestii dbania o urodę.

Reklama

2. Nadmierne zaufanie do marketingowych tekstów na opakowaniach.
65% ankietowanych przez portal NoweKosmetyki.pl uważa, że marketingowe informacje umieszczane na produktach obiecują więcej niż dany kosmetyk może w rzeczywistości zaoferować. 20% Polek twierdzi, że zazwyczaj te informacje są zgodne ze stanem faktycznym, a aż 6% w ogóle nie czyta informacji zamieszczonych na pudełkach.

3. Zły dobór fryzur.
88% Polek co najmniej raz w życiu przeżyło rozczarowanie nową fryzurą. Źle dobrane uczesanie jest również, obok przytycia, jednym z najbardziej irytujących czynników związanych z codziennym dbaniem o urodę. Psuje ona dobre samopoczucie bardziej niż cellulit, nierówno nałożony podkład czy odpryskujący lakier na paznokciach.

4. Zaniechanie odpowiedniej pielęgnacji.
Aż 64% spośród respondentek przyznaje, że ich główne błędy urodowe są związane z grzechem zaniechania, czego głównym przykładem jest zapominanie o właściwej pielęgnacji czy odpowiednim makijażu. Respondentki przyznały, jest to wynik współczesnego, zabieganego trybu życia, którego tempo często przytłacza i nie pozwala na poświęcenie swojej urodzie odpowiedniej ilości czasu.

Reklama

5. Przesadzony makijaż.
Nadmiar nałożonych kosmetyków czasami również szkodzi. Jak przyznaje 32% Polek, zdarzyło im się kiedyś przesadzić z nałożonym makijażem i wiedzą, że mogło to być ocenione jako „tandetne”. Jednocześnie aż 20% ankietowanych irytuje się, gdy nie potrafi pomalować się tak, jak gwiazdy w kolorowych gazetach.

Co bardzo ważne dla firm kosmetycznych i salonów urody, gdy kosmetyk lub zabieg zawodzi, Polki nie zostawiają wiedzy o tym tylko dla siebie. Ponad połowa z nich (54%) unika danej marki w przyszłości, a 35% rozpowiada o nim negatywnie na forach internetowych i ostrzega inne internautki. Jedynie 10% przyznaje się do błędu i zapomina o sprawie, najlepiej – kupując coś innego. Co ciekawe, tylko 1% zgłasza swoje rozczarowanie w drodze oficjalnej reklamacji.

Na koniec: pocieszenie – mimo notowanych wpadek i przeżywanych kosmetycznych rozczarowań, aż 20% Polek uważa się za urodowe perfekcjonistki.

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 26 stycznia – 3 marca 2011 na grupie 3650 użytkowniczek portalu społecznościowego NoweKosmetyki.pl. Wyniki badań zostały udostępnione przez redakcję portalu.