SIŁA w ziarnie
Po co? Energię i chęć do działania trzeba obudzić z samego rana, by wystarczyło jej do następnego tankowania -obiadu. Gdzie ona jest? W chlebie i musli -to najlepsze źródła dodających energii składników, które skrywają wszelkiego rodzaju ziarna. A tak będzie jeszcze zdrowiej… Ziarna są zdrowsze niż np. biały chleb. Jeśli nie lubisz pełnoziarnistego chleba, zrób z niego tosty -w wersji chrupiącej jest smaczniejszy.
Gotowe musli ma w sobie cukier i tłuszcz. Raczej wymieszaj czyste płatki kukurydziane z np. orzechami, rodzynkami i płatkami owsianymi. Zalej je mlekiem i odstaw na ok. 15 minut. Potem zjedz ze smakiem.

WITAMINY w owocach
Po co? W świeżych owocach tkwi tajemnicza siła, która jak nic innego ma odświeżający wpływ na organizm.
Gdzie one są? Pomarańcze, jabłka, gruszki i banany. Wybór jest ogromny. Jedz to, co lubisz. Byle były świeże i dojrzałe. A tak będzie jeszcze zdrowiej… Nie wyobrażasz sobie śniadania bez owoców? Nie trać czasu. Po prostu wrzuć cząstki pokrojonych owoców do musli lub do twarogu albo wyciśnij z nich pyszny sok.
Za słodko od rana? Ten sam efekt dowitaminizowania uzyskasz, jeśli zjesz kanapkę bogato obłożoną świeżym ogórkiem, papryką i rzodkiewkami.

ZDROWIE w maśle
Po co? Właśnie masło! Ma w sobie wiążące tłuszcz witaminy: A, D, E niezbędne do prawidłowej przemiany materii. Gdzie ono jest? Nikt jeszcze nie wymyślił zastępstwa dla zwykłego, pełnego, prawdziwego smaku masła. Margaryny niech się schowają… A tak będzie jeszcze zdrowiej… Myślisz, że masło tuczy? Otóż nie, jednakże tu wskazany jest umiar -pamiętaj, by pieczywo smarować cienką warstwą masła.
Nie jesteś przekonana? Wybieraj masło o obniżonej zawartości tłuszczu. Smak pozostanie, a centymetrów w biodrach nie przybędzie.

OCZYSZCZENIE wodą Po co?

Woda wypita rankiem pomoże organizmowi pozbyć się toksyn i sprawi, że będziesz miała apetyt na śniadanie.
Gdzie ono jest? Wypij przynajmniej pół litra, małymi łykami. Potem możesz wypić filiżankę herbaty lub kawy. Nigdy na odwrót. A tak będzie jeszcze zdrowiej… Pijesz tylko słodką herbatę? Posłódź ją miodem. Prawie w ogóle nie ma kalorii, w dodatku posiada mnóstwo witamin i dobroczynnych enzymów. Potrzebujesz mocnego uderzenia energii? Wypij małe espresso (mniej zakwasza organizm niż np. kawa parzona przez papierowy filtr). Jeśli dbasz o linię, rozcieńczaj soki owocowe wodą, będą miały mniej cukru.

MOC w mleku
Po co? Białko i wapń zawarte w produktach mlekopochodnych to gwarancja mocnych kości. Osteoporoza boi się mleka! Gdzie ona jest? Pojemnik jogurtu, kefiru czy maślanki albo zwykły twaróg jedzone systematycznie, każdego ranka są zbawieniem dla kości. A tak będzie jeszcze zdrowiej… 1,5-procentowe mleko smakuje tak samo, jak pełnotłuste, a ma mniej kalorii. Mleko typu UHT może nie jest zbyt smaczne, ale zawiera witaminę B12 i kwas foliowy. Najlepsze byłoby naturalne, takie prosto od krowy -ale skąd je wziąć w wielkim mieście? Jeśli nie cierpisz mleka, to przynajmniej jedz żółte sery (wybieraj te z 45 proc. tłuszczu).

COŚ EKSTRA w nagrodę
Po co? Coś słodkiego lub coś, co po prostu ci smakuje -po to, by zrobić sobie przyjemność i w dobrym nastroju rozpocząć dzień.
Gdzie to jest? Wędlina, marmolada, jajko -od czasu do czasu, na zmianę, dla urozmaicenia. Raczej nie razem… A tak będzie jeszcze zdrowiej… Jeśli wędlina, to nietłusta. Idealna będzie gotowana szynka. Jajko -najlepiej sadzone -na patelni, która nie wymaga smarowania tłuszczem. Dżemy i marmolady jedz z pełnoziarnistym chlebem, dzięki temu cukier nie trafi tak szybko do krwiobiegu.