Jedz regularnie, najlepiej 5 razy dziennie. Wolisz tylko 3? W porządku, też dasz radę. Nie podjadaj tylko między posiłkami, pij dużo wody mineralnej, no i trochę się ruszaj. Wystarczy pół godziny spaceru. Po tygodniu schudniesz!
Jedząc wszystko, unikasz podstępnych pułapek. Organizm dostaje to, czego mu trzeba: węglowodany, białko, witaminy i mikroelementy. Rzucając się na dietę z kapusty, nie jedząc mięsa, czy odmawiając sobie chleba i ziemniaków, narażamy się na niedobór niezbędnych elementów. - Kiedy człowiek je wszystko po trochu, nie grozi mu niedobór ważnych dla życia składników - wyjaśnia dr Małgorzata Pernak de Gast. I do tego ruch! Wystarczy, że zamiast jechać windą, będziesz chodził po schodach. Wysiądź z tramwaju przystanek wcześniej i zrób sobie spacer. Jesteś po przebudzeniu głodny jak wilk? Zjedz solidne śniadanie. Ci, którzy go unikają, mają większe skłonności do przybierania na wadze. Dotrwaj do obiadu bez snikersa lub ciacha, nie wlewaj w siebie gazowanych napojów, ale gdy dopadnie cię głód, przekąś sałatą lub owocami.
Dobrze, gdy zamiast pajdy białego chleba sięgniesz po razowy, zamiast klusek zjesz kaszę i nie zapomnisz o warzywach. Chcesz zjeść kawałek czekolady? Na zdrowie. Zawiera magnez, żelazo i cynk. Nie rezygnuj z kolacji, ale zjedz ją najpóźniej o godz. 18.
I nie zarywaj nocy, śpij osiem godzin. Bo im krócej śpisz, tym bardziej tyjesz. Jak sprawdzili badacze w USA, za krótki sen zaburza produkcję hormonów, które kontrolują spalanie kalorii. Już po tygodniu schudniesz. Powodzenia!

Dieta na siedem dni:

Poniedziałek
Śniadanie - kawa, razowy chleb, jajecznica z trzech jaj
Obiad - pomidorowa z ryżem, kurczak, ziemniaki, mizeria
Kolacja - sałatka warzywna

Wtorek
Śniadanie - herbata, kanapki z krakowską suchą
Obiad - jarzynowa, placki ziemniaczane
Kolacja - śledzie w oleju, chleb

Środa
Śniadanie - kawa albo herbata, kajzerki z żółtym serem
Obiad - ogórkowa, mielone, kasza, buraczki
Kolacja - chleb, pasta z makreli

Czwartek
Śniadanie - herbata, jajka gotowane na twardo, chleb
Obiad - golonka z piwem
Kolacja - kanapki z pomidorami

Piątek
Śniadanie - kawa, twaróg ze śmietaną, razowy chleb
Obiad - krupnik, smażona ryba, ziemniaki, kiszona kapusta
Kolacja - makaron z sosem pomidorowym

Sobota
Śniadanie - kawa, kanapki z pomidorem i zieloną sałatą
Obiad - pierogi z serem
Kolacja - ciemne pieczywo, parówki, musztarda

Niedziela
Śniadanie - kakao, bagietka, jajka na miękko, miód, dżem
Obiad - rosół z makaronem, rolada wołowa, kluski, czerwona kapusta
Kolacja - ryż zapiekany z jabłkami