Na przykład polecana przez nas pyszna dieta antyutleniaczowa ułatwi zwalczanie zdradliwych wolnych rodników i opóźni pojawienie się zmarszczek, zaś terapia ruchem dotleni komórki i uelastyczni skórę. Spróbuj - rezultaty cię zadziwią.

1. Ładna sylwetka

W sekundę możesz mieć płaski brzuch i większy biust, jeśli wyprostujesz się (szyja wyciągnięta, ramiona skierowane ku tyłowi) i utrzymasz prawidłową postawę. Aby się do niej przyzwyczaić, tak jak modelki ćwicz w domu spokojny spacer z książką na głowie. Jeśli chodzisz z lekko uniesioną głową, mniej widoczne stają się "worki" pod oczami.

2. Dieta piękności

Odżywiaj się zdrowo. Kulinarna recepta na gładką i jędrną skórę jest prosta - zamiast ciężkostrawnych tradycyjnych potraw stosuj codziennie lekką kuchnię śródziemnomorską. Komponuj pyszne posiłki z dużej ilości warzyw, owoców, roślin strączkowych i ryb, ogranicz zaś spożycie mięsa. Śródziemnomorskie
menu jest bogate w substancje przedłużające młodość, takie jak: witaminy C i E, beta-karoten, kwasy omega-3 oraz mnóstwo nienasyconych kwasów tłuszczowych. Skutecznie hamują one działanie wolnych rodników odpowiedzialnych za starzenie się skóry i powstawanie zmarszczek. Wzmacniają także tkankę łączną. Antyutleniacze spożywane np. w formie apetycznej sałatki są w dodatku łatwiej przyswajalne niż te w postaci tabletek.

3. Seks i sen odmładzają

Znajdź czas na czułości. Stwierdzono bowiem, że miłosne igraszki mają wpływ na zachowanie młodego wyglądu. Podczas seksu rozszerzają się naczynia krwionośne i zostaje pobudzone krążenie krwi. Dzięki temu komórki są lepiej zaopatrzone w tlen i substancje odżywcze. Ponadto rozkosz związana z orgazmem zwiększa wydzielanie się endorfin - hormonów, które poprawiają nam nastrój i odstresowują. Nie żałuj też czasu na sen. Już w godzinę po zaśnięciu startuje naturalny proces hamujący starzenie się. Organizm włącza wtedy swój mechanizm naprawczy - odnawia komórki i odbudowuje zasoby energii. Nocna "renowacja" trwa 7-8 godzin. Jeśli sypiasz krócej, przyspieszasz proces starzenia się.

4. Delicje dla urody

Poszukaj zdrowej alternatywy dla przepełnionych cukrem przysmaków, bez których nie potrafiłaś się dotąd obyć. Będzie ci łatwiej zrezygnować z lodów z bitą śmietaną, nadziewanych czekoladek czy lukrowanego ciasta, jeśli pomyślisz, że z punktu widzenia prawidłowego odżywiania, są one "prezentem oszusta". Nie zawierają witamin ani minerałów potrzebnych twojej skórze i włosom, zaś pełne są tzw. pustych kalorii, które się odkładają, tworząc niechciane zapasy tłuszczu na udach, biodrach, talii… Słodycze zamień na owocowe galaretki i kisiele. Połącz owoce (źródło witamin C i A) z jogurtem, orzechami i migdałami bogatymi w selen, potas i witaminy z grupy B.

5. Terapia ruchem

Siedzący tryb życia nie sprzyja zachowaniu zgrabnej sylwetki i ładnej cery. Na wielogodzinne przesiadywanie w biurze nasze ciało reaguje nadmiernym napięciem mięśni, nerwowością, zmęczeniem oraz skłonnością do tycia. I, paradoksalnie, niechęcią do fizycznego wysiłku. Lekarstwem na to jest tylko ruch. Ćwicząc systematycznie w domu albo w klubie fitness (przynajmniej trzy razy w tygodniu przez 20 minut), od razu poczujesz się lepiej. Bo ruch wzmacnia układ odpornościowy, uspra- wnia obieg krwi i limfy oraz przyspiesza przemianę materii. Dzięki temu twój organizm dotleni się, a także szybciej usunie toksyny i spali nadmiar tłuszczu. Aby terapia ruchem była dla ciebie prawdziwą przyjemnością, dobierz rodzaj ćwiczeń do swego temperamentu i nastroju.

6. Oswajanie stresu

Żyjesz na wysokich obrotach, starając się jak najlepiej połączyć obowiązki domowe z zawodowymi? W takim razie powinnaś też nauczyć się… leniuchować. Chroniczne napięcie prowadzi bowiem do nadmiernego wydzielania hormonu stresu (kortyzonu), a w efekcie do zakwaszenia organizmu oraz niedotlenienia komórek. Skutkiem są poszarzała, zmęczona cera i zmarszczki. Aby do tego nie dopuścić, znajdź czas na "nicnierobienie". Nawet krótki, lecz regularny relaks, obniży poziom kortyzonu.