W batalii z najpaskudniejszym z nałogów używa się różnego rodzaju broni. Widzieliśmy już zdjęcia płuc palacza czy zaatakowanej przez nowotwór krtani, rozpowszechaniane na pudełkach papierosów. W telewizji co jakiś czas pojawiają się filmiki, będące cześcią kampanii antynikotynowej. Ale tak sugestywnej antyreklamy papierosów jeszcze nie widzieliśmy!

ŚWIEŻE FAJECZKI Z TRUMIENKI

Każdy palacz zna urzekający zapach, jaki wydobywa się ze świeżo otwartej paczki papierosów. Ale czy byłby on równie czarujący, gdyby paczka miała kształt... trumienki? Na taki pomysł wpadł zespół międzynarodowych projektantów, zrzeszonych pod szyldem R. J. Reynolds Ukraine (Richard Joshua Reynolds) - nie mylić z nazwą wielkiego wytwórcy papierosów R. J. Reynolds Tobacco Company (RJR)!

Artyści chcieli w ten oryginalny sposób przekonać palaczy, że z każdym zapalonym papierosem zbliżają się właśnie do trumny. Ta społeczna akcja jest o tyle szokująca, że przecież paczkę ukochanych rakotworów każdy uzalezniony nosi we własnej kieszeni...