Jak się okazuje, matki zdecydowanie chętniej i częściej kupują ubrania dla swoich pociech. 94 proc. pytanych przyznaje, że na garderobę swoich dzieci wydaje więcej niż na własną. Panie nie liczą się ani z ceną, nie zwracają również uwagi na to, że dziecko szybko wyrośnie z modnych fatałaszków.

Kobiety, zapytane, która matka ich zdaniem jest najlepszą stylistką swojego dziecka wskazały na Victorię Beckham (15 proc. kobiet). Nic dziwnego, że córeczka Beckhamów, Harper uznawana jest za najbardziej stylowe dziecko.

Modne dzieci celebrytów, szybko okazały się łakomym kąskiem dla branży modowej. Luksusowe domy mody coraz częściej i chętniej ubierają najmłodszą klientelę. Również marki sieciowe kładą większy nacisk na modę dziecięcą, skrojoną na nieco mniej zasobną kieszeń.

- W ciągu ostatniej dekady segment mody dziecięcej rozwinął się w bardzo szybkim tempie. Matki jeszcze nigdy nie miały takiego wyboru i różnorodności w modzie dziecięcej jak dziś - tłumaczy Paul Lancaster, menager Lakeside Shopping Centre, które zleciło badanie. - Zdecydowanie zainteresowanie modą dziecięcą zainicjowali celebryci, którzy przywiązują dużą wagę zarówno do swojego wizerunku, jak i wizerunku swoich dzieci - dodaje.

Nie dziwi również fakt, że jak grzyby po deszczu w sieci pojawiają się modowe blogi, których bohaterami są modne maluchy. Tylko w tym roku powstały takie blogi jak: Hide and Go (Style), a children's fashion blog which launched earlier this year along with similar sites The {Tiny} Times, Children With Swag and Planet Awesome Kid.

Twórców blogów poświęconych dziecięcej modzie zaskakują nie tylko wysmakowane stylizacje najmłodszych trendsetterów, ale pewność, z jaką się prezentują. - Styl, to nie tylko ubrania, to przede wszystkim sposób, w jaki dzieci je prezentują - tłumaczy 24-letnia Erica Tashiro, autorka bloga Hide and Go (Style). - Jestem przekonana, że dzieci są niezwykle naturalne, niezależnie od tego, czy stoją przed obiektywem, czy prezentują się na ulicy - dodaje.