Coppola nakręciła spot, który puszczany będzie w kinach i w telewizji na całym świecie, w październiku w Marakeszu. Reżyserka opracowała także klasyczną reklamę prasową, która ma stanowić esencję filmu.

- Bardzo się cieszę, że mogłam przygotować film reklamujący kolekcje Marni w H & M. To cudowne, że dzięki takim współpracom wielka moda staje się dostępna dla wszystkich. Consuelo Castiglioni naprawdę poważnie traktuje swoją pracę i jest w tym szczera - bardzo ją za to cenię - powiedziała Sofia Coppola, córka twórcy "Ojca chrzestnego" Francisa Forda Coppoli.

Reklama

Również projektantka wypowiada się o reżyserce w samych superlatywach. "Jestem wielką fanką jej filmów, zwłaszcza jej wizji i estetyki. Spot, który przygotowała ma wyjątkowy klimat" - powiedziała Castiglioni.

H & M chwali się, że Sofia Coppola i Consuelo Castiglioni stworzyły prawdziwy "dream team". Reżyserka - poza tym, że należy do najlepiej ubranych przedstawicieli świata filmu - już wcześniej współpracowała z kreatorami mody. Przygotowała m.in. reklamy perfum Miss Dior Cherie, a w kampanii zapachu Marca Jacobsa sama wystąpiła. Amerykańska reżyserka z powodzeniem próbowała też swoich sił jako projektantka przygotowując kolekcje dla Louis Vuitton i Lutz & Patmos, a w latach 90. dla własnej marki Milk Fed.

Reklama

Kolekcja Marni dla H & M, która do sklepów marki trafi 8 marca 2012, to kolejna po Versace współpraca szwedzkiej sieciówki z włoskimi domami mody.

- Chciałam stworzyć typową garderobę Marni, zawierającą wszystkie nasze ulubione ubrania z typowymi nadrukami i materiałami w nowej interpretacji. Jak zawsze uwielbiam zestawienia nadruków i kolorów, mieszanki nowoczesnych grafik plemiennych i Bauhaus z dodatkiem sportowych elementów użytkowych - powiedziała Consuelo Castiglioni.

Marni to marka, która od 1994 roku, gdy została założona, trzyma się swoich ścieżek, wyznacza własne, zawsze radosne i eleganckie trendy w dziedzinie nadruków, kroju i sylwetki. Choć wyrosła na międzynarodową luksusową markę z własnymi sklepami na całym świecie, Marni jest wciąż firmą rodzinną.

Reklama

Kolekcja Marni dla H & M odznacza się swobodą i eksperymentalnym charakterem, z których marka zasłynęła. Zobaczymy tu, więc desenie w ostrych kolorach do noszenia razem, warstwami, które będą zarówno ładnie do siebie pasowały, jak i ciekawie ze sobą kontrastowały. W kolekcji damskiej kolory są żywe, a nadruki śmiałe, inspirowane Afryką lub w formie barwnych bloków. Sylwetki są typowe dla Marni - z pełnymi plisowanymi spódnicami, sukienkami, przykrótkimi spodniami i żakardowymi dzianinami. Wśród materiałów znajdziemy jedwab i bawełnianą popelinę. Kolekcja oferuje też biżuterię, buty, torebki i chusty dla pełnego wizerunku.

Ubrania męskie są w kolorach i materiałach, które łagodzą charakterystyczny styl Marni, dając poczucie swobody. Nadruki są subtelne, często tylko na podszewce lub jako kontrastowy detal koszuli. Sylwetka stanowi nowoczesną, swobodną wersję męskich klasyków.