W globalnej, kolejnej kontrowersyjnej kampanii tej znanej marki pojawiły się również zmontowane fotografie pocałunku premiera Izraela Benjamina Netanyahu i lidera Autonomii Palestyńskiej Mahmuda Abbasa, prezydenta USA Baracka Obamy i przywódcy Chin Hu Jintao, prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy'ego i kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Celem akcji, jak wyjaśniono, jest zwrócenie uwagi na szkody wyrządzane przez nienawiść, jak również na konieczność krzewienia pokoju oraz współpracy między ludźmi świata.

- Podczas gdy globalna miłość jest wciąż utopią, choć jest wartością, zachęta do tego, by nie nienawidzić się, by zwalczać kulturę nienawiści jest ambitnym, lecz realistycznym celem - oświadczyła firma Benetton w wydanym komunikacie.

Włoska firma odzieżowa zasłynęła już w przeszłości z wielu kampanii, między innymi głośną "United Colors" autorstwa znanego fotografa Oliviero Toscaniego.

Kontrowersje wywołało także wykorzystane w kampanii zdjęcia mężczyzny umierającego na AIDS i ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Wielkie kontrowersje wzbudziła z kolei fotografia całujących się księdza i zakonnicy, którą niektóre środowiska uznały za obrażającą uczucia katolików.