Za wprowadzenie Gapa do Polski odpowiada Ultimate Fashion Group, firma, która z powodzeniem wprowadziła na polski rynek inne światowe marki, jak Mango, Aldo czy Hugo Boss.

Reklama

"Polscy klienci pożądają międzynarodowych marek. Wierzymy, że nowoczesny, amerykański styl Gapa zostanie z entuzjazmem przez nich przyjęty. Cieszy nas współpraca z Ultimate Fashion Group we wprowadzaniu na polski rynek marki Gap" - powiedział Stefan Laban, dyrektor ds. Współpracy Strategicznej firmy Gap Inc.

Pierwszy w Polsce sklep Gap zostanie otwarty 20 października w Warszawie. Będzie mieścił się w Centrum Handlowym Arkadia, największym kompleksie handlowym w Centralnej Europie (o całkowitej powierzchni ponad 287 tys. metrów kwadratowych.

Sklep będzie oferował linie Gap, GapKids i babyGap. Na początek zaprezentuje kolekcję jesienną i zimową. W ostatnim czasie Gap wprowadził na rynek kolekcję 1969 Premium Jeans. Bazując na ponad 40-letnim doświadczeniu w projektowaniu i szyciu dżinsów, marka chciała za jej sprawą na nowo wykreować kategorię dżinsów z wyższej półki poprzez ich lepsze dopasowanie, wykończenie i detale.

Reklama

W kolekcji jesiennej Gap 1969 marka chce zaprezentować dżinsy jako coś więcej niż zwykłe spodnie. Jesienna kolekcja odzwierciedla zamysł "dżinsy jako strój sportowy". Linia ewoluuje od dżinsów do stretchowych legginsów, spodni sztruksowych, dopasowanych koszul i kurtek. Wyprodukowane z wyszukanych tkanin, ubrania z kolekcji są nowoczesne i seksowne, jednocześnie zachowując swój swobodny, typowy dla dżinsów charakter.

Gap został założony w 1969 roku przez Donalda i Doris Fisher. Nazwę marka zawdzięcza socjologicznemu określeniu "Generation Gap" - podkreślającemu rosnące różnice pomiędzy dziećmi i dorosłymi, które to osiągnęły szczyt intensywności podczas lat ruchów hippisowskich.

Fisherowie - byli sfrustrowani z powodu braku porządnej obsługi klienta i modnych stylów w dostępnych w tamtych czasach sieciach handlujących odzieżą. Początkowo w ich salonie można było kupić nie tylko jeansy, ale także płyty. Ich marka szybko stała się kultowa nie tylko w Stanach, ale na całym świecie. W przeszłości twarzą kampanii Gapa była m.in. polska supermodelka Anja Rubik.

Ubrania z metką Gap są jednymi z chętniej kupowanych podczas zagranicznych wakacji. Od czwartku Polacy będą je już mogli nabywać w stolicy.