"Zakończyłam współpracę z Simple Creative Products, ponieważ osiągnęłam maksimum tego, co mogłam w obszarach, które obejmowała moja praca. W tym czasie zaczął mi kiełkować w głowie nowy pomysł kreowania mody. Obserwowałam nie tylko to, co się dzieje na wybiegach i w sklepach, ale również zjawiska socjologiczne takie jak np. coraz większe zanikanie różnic między mężczyzną a kobietą w wyglądzie czy mieszanie się klimatów jesień/zima i wiosna/lato. Zaczęłam inaczej myśleć o modzie, która moim zdaniem osiągnęła granicę, doszła do ściany i teraz zaczyna zjadać samą siebie. Trzeba powiedzieć 'stop' i odwrócić ten proces. Stąd filozofia 'Fashion free of fashion' (Moda wolna od mody). Stawiamy na ponadczasowość kolekcji i na styl życia" - powiedziała PAP Life Maja Palma.

Palma w latach 1993-2011 była dyrektorem kreatywnym marki Simple, jest laureatką wszystkich możliwych wyróżnień polskiej branży modowej. W 2010 roku otrzymała nagrodę od miesięcznika "Twój Styl" nagrodę Mistrzyni Stylu XX wieku za "ubieranie Polek od stóp do głów nowocześnie i z fantazją".


Razem z nią markę Lobster tworzy Ewa Jagielska-Żak, założycielka i projektantka marki Leo Lazzi, jednej z najbardziej kultowych polskich marek odzieżowych w latach 90. Uznała, że kolekcje pret-a-porter nie muszą być ograniczone koniunkturą rynku i wskaźnikiem bezpieczeństwa sprzedaży. Leo Lazzi stało się niezwykle popularne dzięki spektakularnym pokazom i sesjom fotograficznym z udziałem takich gwiazd jak Naomi Campbell, Ewa Witkowska czy Magdalena Mielcarz.


Panie doszły do wniosku, że coraz większa liczba klientów szuka produktów zindywidualizowanych i krótkich, limitowanych serii kolekcji.


"To szykowna awangarda pomieszana z elegancją. Nasza oferta będzie szła w kierunku indywidualizowania produktów" - dodała Maja Palma.

Lobster to uniwersalne i minimalistyczne projekty. Dążenie do prostoty i funkcjonalności.


Do współpracy projektantki zaprosiły Andrzeja Pągowskiego. Znany artysta-plastyk ręcznie namalował na jedwabnych kreacjach homary. W ten sposób powstała m.in. kopia sukni włoskiej projektantki Elsy Schiaparelli, dla której królewskiego homara namalował w 1936 roku sam Salvador Dali.


"Jestem artystą, który nie boi się wyzwań. Plakat dał mi nazwisko, ale rzadko kiedy przeżywam orgazm twórczy robiąc plakaty, natomiast projektantki Lobstera zaproponowały mi, żebym zrobił to, co Salvador Dali zrobił dla Elsy Schiaparelli. Bardzo mnie to wciągnęło, ponieważ jedwab, materiał i farba zachowują się kompletnie nieprzewidywalnie. Pierwszy raz w życiu musiałem nauczyć się panować nad materiałem, na którym pracuje. Pierwsze sukienki musiałem jeszcze raz malować, bo nie miałem wystarczająco opanowanej techniki, ale już się cieszę, że na wiosnę będę pracował nad kolejną kolekcją" - powiedział PAP Life Pągowski.


Otwarty w warszawskim Centrum Handlowym Arkadia butik Lobster ma nie tylko być klasycznym sklepem, ale spełniać także funkcję miejsca łączącego modę i styl życia. Butik ma być "galerią mody", w której oprócz ubrań znajdą się także grafiki i obrazy.

Jagoda Mytych