Istniejący od 122 lat kabaret Moulin Rouge, jeden z najbardziej gorących punktów Paryża początków XX wieku, cieszy się wciąż ogromną popularnością nie tylko wśród turystów, ale również wśród nostalgicznych Francuzów. Symbol okresu "Belle epoque" przyciąga każdego roku ponad 600 tys. zwiedzających. Od czwartku, legendarny kabaret będzie miał jeszcze jedną atrakcję.

- Liczba naszych klientów wzrasta każdego roku - tłumaczy Jean-Jacques Clerico, dyrektor Moulin Rouge. - Aby sprostać zadaniu postanowiliśmy połączyć nasze siły z Domem Dalloyau, który jest symbolem doskonałości francuskiej gastronomii. Jego historia i światowa renoma na pewno przyciągną wymagających klientów - dodał.

Aby uczcić związek między tymi dwiema instytucjami, Dom Dalloyau przygotował specjalne menu "Belle epoque" i "Toulouse-Lautrec", łączące francuską tradycję z nowoczesnością, pełne motywów nawiązujących do Moulin Rouge. W menu znalazły się m.in.: pasztet z gęsich wątróbek w sosie winegret na bazie mango, tarta z homarem "a la Parisienne", limanda-sola i dorada w sosie z szampanem i ziemniakami. Wśród deserów prym wiedzie znane na całym świecie ciasto "Opera", znak rozpoznawczy Domu Dalloyau, tym razem wykonane w kształcie miniaturowego młyna.

Od kilku dni gastronomiczni czarodzieje Domu Dalloyau krzątają się po kuchni kabaretu Moulin Rouge przygotowując się do czwartkowej premiery. Większość dań przygotowana będzie na miejscu. Jedynie desery i sosy wymagające bardziej skomplikowanej technologii zostaną przyrządzone w laboratorium Domu Dalloyau znajdującym się w podparyskiej miejscowości Colombes.

Korzenie marki Dalloyau sięgają 1682 roku, kiedy to Charles Dalloyau zachwycił Ludwika XIV swoimi wypiekami podczas jednego z przyjęć. Wkrótce potem, młody mężczyzna stał się nadwornym cukiernikiem króla. W 1802, jego potomek, Jean-Baptiste Dalloyau, założył w Paryżu pierwszy Dom Dalloyau, wymyślając - nieznaną jeszcze wówczas - usługę cateringu. Podbił tym serca burżuazji, której pasją były wykwintne i syte przyjęcia. Obecnie istnieje 38 domów Dalloyau, z których 28 znajduje się poza granicami Francji. Rodzinna firma wciąż specjalizuje się w usługach cateringowych proponując oryginalne menu na najbardziej prestiżowe przyjęcia.

Cena biletu na spektakl w Moulin Rouge, który zawiera nowe menu, waha się między 175 i 200 euro.