Współpraca Marka Kondrata z właścicielami hotelu Hilton Gdańsk rozpoczęła się ponad roku temu, kiedy to właściciel ogólnopolskiej sieci sklepów Winiarium, wybitny aktor i znawca win, wyselekcjonował dla hotelu kolekcję win. Wspólną pasję do poszukiwania nowych smaków i łączenia ich z najlepszymi winami panowie przekuli w projekt, którego owocem jest wydana w październiku książka "Odkrywanie smaku".

Książka jest zapisem wielu wspólnych sesji winno-kulinarnych i eksperymentów w poszukiwaniu łączenia smaków między jedzeniem a winem. Sesji, które były podstawą do stworzenia zapisu dań i dobranych do nich win, a także do zainspirowania czytelników do tworzenia swoich własnych unikalnych kompozycji.

Podczas imprezy promocyjnej premierowo zostało zaprezentowane jesienne menu restauracji "Mercato" w hotelu Hilton Gdańsk. W jesiennej karcie znajdą się propozycje prosto ze stron kulinarnej książki "Odkrywanie smaku", takie jak polędwica Kobe z borowikami i sosem miso oraz dla wielbicieli ryb - okoń morski z musztardą Dijon, pomidorem, czerwoną cebulą i sosem beurre blanc.

Premiera książki została połączona z pierwszymi urodzinami hotelu Hilton Gdańsk, uznanego za najlepszy projekt hotelowy roku w Europie Środkowej i Wschodniej przez CEEQA przy współpracy z "Financial Times".