Nowo otwarty t-bar Dilmah prezentuje przede wszystkim świat herbaty - różnorodność jej rodzajów, smaków i sposobów podania. Możliwości, jakie daje łączenie jej z dodatkami takimi jak soki, syropy, alkohole, a także tradycję food matchingu, czyli sztuki dopasowywania herbaty i jedzenia.

"Myślę, że jest w Polsce i czas i miejsce, aby przeciwstawić się panowaniu kawy. Uważam, że my jako konsumenci dorośliśmy do tego, aby poznać i polubić smak herbaty i spróbować powiązać ją z jedzeniem" - powiedział Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods.

Zdaniem Dilhana Fernando, dyrektor marketingu firmy Dilmah, herbata to doskonałe uzupełnienie posiłków. "Herbata jest napojem, które nie tylko gasi pragnienie. Stanowi również kulinarny pomost. Posiada właściwości, które neutralizują smaki potraw, co pozwala cieszyć się smakiem kolejnej potrawy" - wyjaśnia Dilhan Fernando. "Możecie nas posądzać o stronniczość, ale uważamy, że herbata jest lepszym dodatkiem do potraw niż wino" - dodaje.

Otwarciem warszawskiej herbaciarni t-bar Dilmah inauguruje tegoroczną 5. edycję ogólnopolskich Dni Herbaty. Nowoczesny, miejski w charakterze, położony w sercu stolicy przy ulicy Szpitalnej t-bar Dilmah ma stać się szczególnym miejscem na mapie stolicy - degustacji i spotkań przy herbacie. Pierwszy ich cykl zaplanowano od października do grudnia, w ramach festiwalu Dni Herbaty.

Na świecie t-bary Dilmah funkcjonują już od kilku lat m.in. w Nowej Zelandii, Tajlandii i Sri Lance, a także w Europie. t-Bar może stanowić osobny lokal gastronomiczny - przykładem takiego rozwiązania jest nowo otwarta herbaciarnia przy ulicy Szpitalnej - bądź też zostać wpisany w już istniejącą przestrzeń - np. hotelowego lobby baru, jak to ma miejsce w przypadku Hotelu Hilton w Kolombo.

Jako samodzielny, dedykowany w całości herbacie lokal gastronomiczny, warszawski t-bar jest pierwszym tego typu przedsięwzięciem w Polsce. Autorem projektu wnętrza jest Kaczmarek Studio.