Po pierwsze mleko
Jeśli karmisz piersią, to właściwie powinnaś bardziej pamiętać o sobie niż o dziecku i zabrać dla siebie smaczne i zdrowe przekąski, a do picia dużo wody niegazowanej lub specjalne zioła czy herbatkę wpływającą na laktację. Natomiast jeśli maluch pije mleko modyfikowane, pamiętaj o zabraniu tego, które pił wcześniej i jest już sprawdzone. Nie zabieraj na wyjazd żadnych nowości. Pamiętaj też o zabraniu wody, na której przygotujesz mleko. Dla dzieci starszych bardzo smaczne są mleka smakowe. Dostępne są również gotowe napoje mleczne, na przykład jabłkowe, gruszkowe lub truskawkowe oraz także smakowe, bardzo pożywne kaszki do picia. To idealne rozwiązanie na weekendowy wypad za miasto.

Po drugie obiad
Może się okazać, że smykowi nie będą smakowały dania serwowane w nawet najlepszej restauracji. Warto być przygotowanym na taką sytuację i zabrać obiadek ze sobą. Na powietrzu dziecko może mieć większy apetyt, więc na wszelki wypadek przygotuj podwójną porcję ulubionej zupki. Dla starszych dzieci wspaniałe na wycieczkę, i przy okazji łatwe do zabrania i podania na pikniku, są np. naleśniki czy pierogi.

Po trzecie zdrowa przekąska - owoce
To idealny pomysł na drugie śniadanie lub podwieczorek malucha. Jeśli dziecko ma już ząbki i potrafi gryźć, to oczywiście najlepsze są świeże owoce sezonowe. Zawsze smaczne i sycące są banany i próbować gryźć je mogą nawet niemowlaki. Ale równie świetnym rozwiązaniem są gotowe desery lub musy owocowe. Niektóre z nich zawierają, na przykład różne zboża, jogurt lub twarożek.

Po czwarte coś do przegryzienia
Kiedy maluch jest w pięknym miejscu i ma wokół siebie mnóstwo rzeczy do zobaczenia, może zabraknąć mu czasu na jedzenie. Warto zatem mieć ze sobą smaczne herbatniki lub biszkopty, które dziecko będzie mogło wziąć w rączkę i pobiec dalej. Większy głód zaspokoi kolorowa kanapka z wędliną lub serem, sałatą i pomidorem czy ogórkiem.

Po piąte smaczny soczek
Po wyczerpującym bieganiu po lesie czy parku maluchowi na pewno będzie się chciało pić. Koniecznie zabierz ze sobą butelkę wody niegazowanej oraz soczki owocowe - zaspokajają pragnienie i są zdrowe. Nie proponuj dziecku napoi gazowanych.