INFORMACJE O PRODUKCIE

• Otwarte pudełeczko z liczbą i literą M

Jeżeli kosmetyk ma termin przydatności do użycia przekraczający 30 miesięcy, producent ma obowiązek umieścić taki znaczek. Widniejąca na pudełeczku liczba określa, przez ile miesięcy od otwarcia opakowania możesz bezpiecznie używać kosmetyku. Ale jest tu pewna pułapka - ponieważ producent w tej sytuacji nie musi podawać terminu ważności kosmetyku, tak naprawdę nie wiesz, czy został on już przekroczony, czy nie.

Jeśli nie znalazłaś na kosmetyku tego symbolu, oznacza to, że kosmetyk ma termin ważności poniżej 30 miesięcy i producent nie ma obowiązku informować cię, jak długo możesz go używać po otwarciu pudełeczka. Wówczas jednak musi podać termin przydatności do użytku.

• e 15 (lub inna liczba)

Taki znaczek to deklaracja producenta, że napełnia opakowania według norm unijnych i w tym kosmetyku znajduje się mniej więcej 15 ml produktu. Firma ma system kontroli i robi próby statystyczne dla wszystkich partii produkowanych preparatów.

• ISO

To norma, która daje gwarancję, iż wyroby dostarczane do klienta są wysokiej jakości i spełniają jego wymagania. Celem normy jest doskonalenie funkcjonowania firmy, by w pełni zadowolić konsumentów.

• Przekreślony króliczek

Oznacza: "Nie testowany na zwierzętach". Symbol można umieścić tylko wtedy, gdy żaden składnik kosmetyku, a także gotowy produkt, nie był nigdy testowany na zwierzętach. Niby prawda, ale nie do końca, bo np. gliceryna jest znana w kosmetyce od dawna. Zanim zaczęto ją stosować, musiała być testowana na zwierzętach.

SYMBOLE DOTYCZĄCE OPAKOWANIA

• Człowiek wrzucający opakowanie do kosza

Opakowanie przeznaczone jest do odzysku i będzie ponownie wykorzystane. Dlatego po zużyciu kosmetyku pudełko czy butelkę trzeba wrzucić do odpowiednich pojemników (na szkło lub plastik).

• Trójkąt z literkami pod spodem...

...lub między strzałkami w formie trójkąta jest informacją o materiale, z którego wykonano opakowanie. I o tym, że trzeba wrzucić je do pojemnika-segregatora.

• Dwie strzałki tworzące koło, czyli Gruener Punkt (Zielony punkt)

Zielony punkt oznaczający, że producent kosmetyku wnosi wkład finansowy w budowę i funkcjonowanie systemu recyklingu odpadów, pochodzących z opakowań (zgodnie z przepisami prawa polskiego i UE).