Brytyjska marka bielizny, Jockey, obwieściła, że sprzedaż różowych męskich gatek poszybowała u nich znacząco w górę.

Generalnie panowie zaczęli gustować w majteczkach bawełnianych, posiadających z przodu wszyte wkładki w kształcie litery Y. Jednak spośród tego modelu popularność koloru różowego wzrosła w ciągu ostatnich 3 miesięcy o 62 procent. Sporą popularnością cieszy się też kolor niebieski, pomarańczowy i pistacjowozielony.

Reklama

TEORIA SZMINKI

Jeśli teoria o tym, że panowie starają się w ten sposób dodać sobie animuszu w ciężkich czasach, jest prawdziwa, rzuca to całkiem nowe światło na "efekt szminki" – ekonomiczną teorie ukutą na potrzeby czasów kryzysu. Ekonomiści zaobserwowali, że w latach 30. ubiegłego stulecia, w czasach Wielkiego Kryzysu, kiedy waliły się największe potęgi finansowe, a bezrobocie w USA obejmowało 1/3 społeczeństwa w wieku produkcyjnym – wzrosła znacznie sprzedaż kosmetyków. Szczególnie czerwonych szminek i lakierów do paznokci. Żywo zainteresowany tym zjawiskiem szef koncernu kosmetycznego Estee Lauder, Leonard Lauder, nadał mu świetnie brzmiącą, nośną nazwę. Tak narodził się "efekt szminki".

Reklama

Ponieważ nie stać nas na duże inwestycje i zakupy, folgujemy sobie na polu drobnych gadżetów, na czym zyskują m.in. przysłowiowe szminki czy waciki.

FACECI ZACHOWUJĄ SIĘ JAK MY

Według Jockeya znaczna sprzedaż kolorowych majtek jest odzwierciedleniem tej teorii na polu męskich zabawek. "Kiedy ekonomia ma się słabo, klienci mają tendencję do podejmowania małych, nieuświadomionych decyzji pod wpływem chwili dotyczących kupowania tzw. małych dóbr" – mówi Ruth Stevens, brand manager Jockeya – "Panowie czują się pozbawieni kontroli podczas recesji, podejmują więc choćby małe edycje, które pomogą im w poprawie nastroju".

Dlatego szarawe kalesony czy granatowe bokserki mają odejść do lamusa. Teraz panowie noszą tylko majtki w kolorki. Chęć do eskapizmu, a więc ucieczki od problemów rzeczywistości, może objawić się tego lata właśnie mieniącymi się kolorem plażami. Panie w dobie oszczędzania zrezygnują pewnie z kostiumów a panowie będą teraz dobierać kolor okularów do koloru gatek.



Pobaw się w biurze: załóż się z koleżankami, który z waszych współpracowników jest na tyle zestresowany kryzysem, że mógłby nosić różowe majtki?